Als blogger krijg ik natuurlijk regelmatig persberichten binnen, die voornamelijk gaan over nieuwe collecties van make-up producten. Vorige week kreeg ik echter een heel erg bijzonder persbericht binnen van Beauty Kitchen over de World Rhino Day op 22 september. Als dierenliefhebber zijnde trok dit natuurlijk meteen mijn aandacht en toen ik zag dat er ook nog eens 2 reizen naar Uganda gewonnen kunnen worden wist ik het meteen: dat moest ik met jullie delen!
22 september is door dierenwelzijnsorganisatie Annamaticus uitgeroepen tot World Rhino Day. Die dag staat het welzijn van de neushoorn wereldwijd in de belangstelling. Beauty Kitchen blaast de bijzondere World Rhino Day meer leven in door twee geweldige, onvergetelijke reizen weg te geven!
In 1997 is het Ziwa Rhino Sanctuary opgezet met als doel het uitsterven van de neushoorn in Uganda tegen te gaan. Ziwa begon met vier geschonken neushoorns maar inmiddels is de ‘rhino populatie’ uitgegroeid tot vijftien neushoorns; de enige wilde neushoorns die in Uganda leven. In het reservaat staat alles in het teken van een beter leven voor de neushoorns: de dieren worden 24 uur bewaakt en beschermd tegen stropers. Beauty Kitchen is een lange termijn commitment met het Ziwa Rhino Sanctuary aangegaan en doneert jaarlijks minimaal 10% van haar netto winst.
NAME THE RHINO COMPETITION
Op 11 juni jongstleden is een babyneushoorntje geboren! Het kalf kwam om 06:00 uur lokale tijd ter wereld. Moeder en kalf maken het goed. De baby rhino dient nog een naam te krijgen en hiervoor roept Beauty Kitchen op 1 september op Facebook de actie ‘name the rhino competition’ uit. Deelnemers kunnen meedoen door te stemmen op één van de namen voor de neushoorn waarmee zij kans maken op een vijfdaagse trip naar Uganda mét bezoek aan het Ziwa Rhino Sanctuary. De winnaar wordt op 22 september bekend gemaakt.
- 22 september 2016 eindigt de competitie en wordt de winnaar bekend gemaakt
WIN A TRIP TO UGANDA TO MAKE A CONSERVATION FILM
Ook deze competitie wordt uitgeroepen op Facebook en gaat van start op 22 september. Deelnemers aan de actie kunnen een filmpje in te sturen waarin zij duidelijk maken wat dierenwelzijn voor hen betekent. Op die manier maken zij kans op een onvergetelijke trip naar Uganda om ter plekke een film over dierenwelzijn te maken. De jury zal een lijst van finalisten samenstellen waarna deze worden geïnterviewd. De uiteindelijke winnaar wordt gekozen door middel van een stemming op social media.
- 22 september 2016 start de competitie
- 31 december 2016 eindigt de competitie
- 9 januari 2017 worden de finalisten bekend gemaakt en start de stemming
- 27 januari 2017 eindigt de stemming
- 30 januari 2017 wordt de winnaar bekend gemaakt
- De reis vindt in de lente van 2017 plaats
No Comments