Persoonlijk

My Fit Journey #3

My Fit Journey #3

Ik vertelde jullie al in mijn ‘May Goals‘ artikel dat ik het sporten en gezond eten anders ben gaan doen dan hiervoor. Ik beloofde jullie om hierover een update te geven in de vorm van een My Fit Journey en hier is hij dan: mijn 3e en laatste My Fit Journey artikel voorlopig. Ik vertel je hoe ik het vanaf nu ga aanpakken.

De eerste periode van de april heb ik nog gewoon bijgehouden welke workouts ik deed en ook hoeveel ik op dat moment woog: vandaar dat ik daar gewoon mee wil beginnen.

WEEK 13 – VR 1 T/M ZO 3 APRIL
startgewicht: 72,3 kg

In deze 3 laatste dagen van week 13 deed ik de 1000 squats challenge, had een rustdag op de zaterdag en deed ik het Blogilates filmpje ‘5 minutes long lean legs’.

WEEK 14 – MA 4 T/M ZO 10 APRIL
startgewicht : 72,3 kg

Week 14 begon ik in te zien dat ik het zo ontzettend druk had dat het gewoonweg niet haalbaar was om 5 Γ  6 dagen in de week te sporten. Ik sportte deze week dan ook alleen op donderdag: Booty Poppin PIIT: ik voltooide 4 rondes. Ik had deze week ook last van rare steken in mijn borst, waardoor het me verstandig leek om rustig aan te doen en mezelf niet te forceren.

WEEK 15 – MA 11 T/M ZO 17 APRIL
startgewicht : 72,2 kg

Deze week was de last van mijn borst over en besloot ik er weer tegenaan te gaan. Ik deed een paar song challenges, hield twee rustdagen en daarna begon ik aan een nieuw soort trainingsprogramma: Darebee 30 Days of HIIT. Ik hield dit 5 dagen vol en daarna ben ik ermee gestopt: ik had het gewoonweg te druk en merkte dat ik steeds moeier werd door alles wat ik op een dag deed. Terwijl ik door het sporten juist energie wil krijgen.

Vanaf maandag 19 april ben ik dan ook gestopt mezelf zo erg te pushen om 5 Γ  6 dagen in de week te sporten. Ik sport nu alleen op de momenten dat ik er ook daadwerkelijk tijd voor heb en/of ik er zin in heb. Ook houd ik mezelf minder streng aan wat ik moet eten. Ik eet geen speciale proteine repen van Body & Fit meer, neem nog maar af en toe een proteine shake omdat ik het lekker vind en eet daarnaast gewoon normaal. Ook snoep ik weer wat meer.

Wanneer ik nu wekelijks op de weegschaal ga staan zie ik wel dat mijn gewicht meer schommelt dan dat het hiervoor deed, maar aangezien ik er ook minder moeite voor doe vind ik dit niet erg. Het is niet zo dat mijn gewicht ineens weer omhoog aan het gaan is: en ook aan mijn lichaam zie ik geen enorme verschillen.

Natuurlijk zie ik dat mijn spieren zich minder goed laten zien dan hiervoor, maar ik weet ook dat wanneer ik weer eens zin heb om bijvoorbeeld de 1000 sqauts challenge te doen ik meteen mijn spieren in mijn benen weer zal zien zitten. Zo snel ging het de vorige keer namelijk ook.

Al met al probeer ik wel nog altijd gezond te leven, maar de nadruk ligt er niet meer zo erg op. Ik probeer nu een betere verdeling te maken tussen wat ik echt moet doen en rust nemen voor mezelf. Op het moment zet ik het sporten daarvoor even aan de kant: juist omdat ik daardoor beter in mijn vel zit en me beter voel. Wanneer ik weer meer tijd heb kan ik altijd weer meer gaan sporten.

You Might Also Like

vorig artikel
volgend artikel

1 Comment

  1. Reply
    Rachel Kromdijk
    13 mei 2016 at 14:49

    Goed bezig meid ik wil ook zo graag nog 5-10 kilo eraf maar ik heb er heel veel moeite mee

Geef een reactie

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.